این خواستگاری، رفتن داره!

  

نکات مهم خواستگاری

 

چگونه می توان پیش از ازدواج، به خصوصیات روحی و روانی همسر پی برد؟

 

آیا می توان با رعایت موازین شرعی و عرفی، شخصی را پیش از ازدواج شناخت؟

 

دقت کنید شخصی که برای ازدواج انتخاب می کنید، آیا شخصیت اجتماعی، یعنی مجموعه حرکات، رفتارها، آداب معاشرت و برخورد اجتماعی اش با عقاید شما همخوانی دارد یا خیر؟ اگر همخوانی وجود داشت، تحقیقات جزئی در مورد خانواده اش به عمل آورید و خانواده او را با خانواده خود از لحاظ اقتصادی و اجتماعی مقایسه کنید، اگر در یک ردیف بودید، به خواستگاری بروید و یا اجازه دهید به خواستگاری تان بیایند.

 

ادامه مطلب ...

بدترین جای هر چیز خوب کجاست؟!

 

۱. بدترین جا برای نگهداری مسواک‎

بدترین محل برای قرار دادن مسواک سینک دست‌شویی است. البته خود سینک مشکلی ندارد و همه مشکل به نزدیکی آن به توالت مربوط است. به گفته محققان و میکروب‏شناسان دانشگاه آریزونا، به طور متوسط در یک کاسه توالت حدود ۳ میلیون میکروب وجود دارد. این میکروب‏ها می‏توانند تا ۲ متر جابه‌جا شوند و روی زمین، دیوارها و روی مسواک قرار بگیرند. بهتر است مسواک را بیرون توالت در کابینت دارو یا یکی از کابینت‏های آشپزخانه نگهداری کنید.

۲. بدترین جا برای گذاشتن کفش و دمپایی


بدترین محل برای گذاشتن کفش و دمپایی کمد اتاق خواب است. راه رفتن در خانه با کفشی که با آن بیرون خانه راه رفته‏اید، مهم‏ترین راه انتقال میکروب‏ها، مواد آلرژن و آلاینده‎ها به داخل خانه است. بهتر است کفش‏ها را در قفسه یا کمد کوچکی در نزدیک‏ترین نقطه به در ورودی آپارتمان قرار دهید و با این کار از ورود آلودگی به خانه پیشگیری کنید.

ادامه مطلب ...

نکات کوچک خانه داری

نکات کوچک خانه داری 

1- شارژ کردن باطری

همیشه قبل از شارژ کردن باطری‌ها، بگذارید که باطری کاملاً خالی شود این کار عمر باتری را بیشتر خواهد کرد.

2- پاک کردن رنگ چغندر از دست

اگر دست‌های شما از چغندر و یا کلم قرمز، رنگ گرفته است، به سیب‌زمینی خام دست‌هایتان را بمالید.

ادامه مطلب ...

عادت های یک زوج خوشبخت

 عادت های یک زوج خوشبخت

شاید برخی عادت‌ها در نظر زوج‌های کم تجربه و حتی با تجربه چیز مهمی نباشد با این حال چنانچه پیوسته و با خلوص آنها را به‌کارگیرند، این عادات ستون فقرات روابطی را شکل خواهند داد که...

زندگی سرشار از خوشبختی به راحتی به دست نمی‌آید. زن و مرد برای به دست آوردن آن هر دو باید به یک اندازه وقت و انرژی بگذارند. در زیر توصیه‌هایی برای هر دو ی آنها داریم :

ادامه مطلب ...

رابطه سلامتی با مثبت اندیشی


رابطه سلامتی با مثبت اندیشی
 

بودن درکنار افرادی شاد و مثبت واقعاً زیبا نیست؟ فوایدی که از بودن کنار افراد مثبت ‌اندیش عایدمان می‌شود کاملاً ملموس هستند. در زیر به شما نشان می‌دهیم که رفتار چطور بر سلامت ما تاثیر می‌گذارد.

کلینیک مایو در دهه شصت بر روی تعدادی بیمار تحقیقاتی انجام داد. این بیماران 30 سال مورد بررسی و تحقیق قرار گرفتند تا مشخص شود آیا داشتن رویکردی مثبت به زندگی تغییری ایجاد می‌کند یا خیر.

ادامه مطلب ...