چگونه زندگی مشترکتان را متحول کنید!

چگونه زندگی مشترکتان را متحول کنید!  
این جمله را تا به حال شنیده اید که تنها کسی که میتواند تغییر کند خود شما هستید. ایام خاص در زندگی شما مثل سالگرد ازدواج یا روزهای جشن و شادی مثل نوروز و...بهترین زمان برای ایجاد تغییرات در کسی که آن خود شما هستید میباشد .

در اینجا به توصیه های شری و باب استریتف در این خصوص برای زوجها میپردازیم.
* به فراهم آوردن محیط آرام و مناسب برای تفکر و اندیشیدن فکر کنید.
* در مورد چیزیکه در ازدواج خود اشتیاق و آرزوهای آن را دارید فکر کنید.

* به احساس خوشحالی و غم ، عدم تفاهم ، ضرر ، دست آوردها ، بیماری ، شکست ، عشق ، پذیرش ، غصه ، رویاها و غیره بیاندیشید که البته بخشی از زندگی شما هستند.
* ازدواج یک تعهد نسبت به سهیم بودن در افکار ، احساسات و تجربیات ذاتی است. این ممکن است به اندازه " سهیم بودن در رختخواب ، غذا و دوستان نیازمند سخاوت و اعتقاد و ایمان نیز باشد
*یک ازدواج موفق ازدواجی نیست که در آن تمام تفاوتها و تمایزها از بین برود ، بلکه ازدواجی است که در آن " هر زوج از تنهائی طرف مقابل حمایت میکند."

اینجا سوالاتی است که میتوانید با هم داشته باشید تا بتوانید روابط بهتری با همسرتان ایجاد کنید را برای شما بازگو میکنیم:
1: آیا عشق ما به اندازه عشق اوایل ازدواجمان عمیق است ؟ چگونه جوابی که میدهم نشانگر احساسات من است ؟

2: در مورد اینکه یک زمانی را برای بررسی روابط خود اختصاص دهیم چه احساسی دارم ؟

3: چه احساسی دارم وقتی از تو انتقادهای طعنه آمیز میکنم؟

4: در مورد تو چه احساسی دارم؟

5: در مورد ایجاد برخی تغییرات در زندگی خود چه احساسی دارم؟

6: در مورد اینکه چه تغییراتی در زندگی ما طی سال گذشته رخ داده است چه احساسی دارم؟

7: آرزوهایمان نسبت به اولین روز ازدواجمان چه تغییری کرده است؟ جوابی که میدهم چگونه نشانگر احساسات من است ؟

8: چطور میتوانیم ازدواج خود را پر بار کنیم ؟ جوابی که میدهم چگونه نشانگر احساسات من است؟

9: چگونه به این عادت دچار شدیم که نسبت به هم بی فکر باشیم؟جوابی که میدهم چگونه نشانگر احساسات من است ؟

10: در مورد اینکه هر کدام از ما دو نفر گاهی یک کار کوچک ، جدی و دوست داشتنی برای طرف مقابل انجام دهد چه احساساتی دارم ؟

11: آخرین باری که اجازه دادم بدانی از اینکه تو را در زندگی خود داشته باشم چقدر خوشحالم چه زمانی بود ؟ چه احساسی دارم .

همانطور که در این سوالات مشاهده کردید اینکه خودتان چه احساسی هنگام پاسخ به این سوالات دارید خیلی مهم است ,برای اینکه هم با تفکر بیشتری پاسخ میدهید و هم اینکه متوجه شوید که برای خوشایند و یا ناراحت کردن همسرتان مغرضانه با سوالات پاسخ نداده اید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد